29 Martie 2024, 14:47:25 *

Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.
 
   Pagina principală   Ajutor Caută Calendar Membri Autentificare Creează un cont  
Pagini: [1]
  Trimite acest subiect  |  Imprimă  
Autor Subiect: Carte nouă la “Curtea Veche”  (Citit de 13770 ori)
0 Utilizatori şi 1 Vizitator pe acest subiect.
danielatontsch
Vizitator
« : 09 Octombrie 2008, 12:42:02 »



Am fost la începutul lui septembrie acasă pentru (prea) puţine zile şi am avut marea plăcere de a fi parte a unui eveniment editorial deosebit găzduit de Ministerul Afacerilor Externe: lansarea Colecţiei de Relaţii Publice Internaţionale a Editurii “Curtea veche”. Această colecţie – prima pe piaţa românească de carte – constă (pentru moment) în traduceri ale unor cărţi fundamentale pentru cei care sunt interesaţi de acest segment vibrant al relaţiilor publice, cărţi excelent scrise de somităţi americane în domeniu, cărţi care nu se doresc doar ghiduri de comunicare, ci reale pledoarii pentru comunicarea construită şi performanţa la un înalt nivel profesional.
Felicit şi pe această cale echipa Editurii “Curtea veche” pentru această curajoasă iniţiativă şi îi mulţumesc din mai multe posturi: în primul rând din postura dascălului ce a predat comunicare internaţională la două universităţi, care, în contextul unei bibliografii internaţionale destul de greu accesibile, e fericit să pună la îndemâna studenţilor, de acum încolo, cărţi de specialitate unanim recunoscute ca fiind de căpătâi în domeniu. Mă uit cu bucurie la această colecţie de volume şi din postura de membru al Asociaţiei Române de Relaţii Publice, care sunt convinsă că le va folosi ca un eficient instrument în promovarea comunicării de calitate, ale cărei strategii, tactici, reguli, tehnici, concepte, exemple şi studii de caz se regăsesc din plin în cărţile pe care le vom oferi pe viitor. Mă uit cu bucurie la această colecţie şi din postura diplomatului care şi-a dedicat peste 15 ani din carieră diplomaţiei publice, încercând să pledeze pentru importanţa acesteia, pentru că trebuie să terminăm o dată pentru totdeauna cu orice urmă de diletantism în comunicarea noastră instituţională şi pentru că trebuie să valorificăm această dimensiune a diplomaţiei care este creativă, sofisticată şi productivă.
Colecţia de Relaţii Publice Internaţionale de la “Curtea Veche” este una aplicată, practică, menită să fie un real instrument de lucru. Dar ce e mai important este că e şi primul demers editorial de acest gen de pe piaţa de carte din România.
Colecţia cuprinde numeroase studii de caz şi strategii de comunicare implementate cu succes sau nu în mediul internaţional şi se adresează studenţilor şi profesorilor din comunicare, jurnalism, ştiinţe politice, relaţii internaţionale, sau relaţii economice internaţionale. În acelaşi timp, de cât mai multe exemple de bune practici au tot atâta nevoie şi cei care activează într-o instituţie publică, într-o companie multinaţională, în presă sau în diplomaţie şi interacţionează zi de zi cu mediul extern.
Toate volumele din colecţie pun un accent deosebit pe specificul cultural, perspectivă conform căreia analiza, planificarea, implementarea şi evaluarea activităţilor de relaţii publice trebuie să ţină cont de toate aspectele sociale şi culturale locale, ca şi de limba şi istoria naţională.
Aşa cum am spus-o şi în alte ocazii, inclusiv la lansarea colecţiei de RPI, cred profund în faptul că, într-o lume a globalizării cum este cea în care trăim, nu doar practicienii de PR, ci şi specialiştii în relaţii internaţionale sau relaţii economice internaţionale trebuie să fie comunicatori educaţi şi informaţi nu doar, eventual, talentaţi.
Prima carte din colecţie, care se află deja pe rafturi în librării, International Public Relations: Negotiating Culture, Identity and Power, oferă prima abordare critic-culturală a relaţiilor publice internaţionale în teorie şi în practică. Autorii Patricia A. Curtin şi T. Kenn Gaither prezintă modelul cultural-economic şi matricea de lucru asociată acestuia, pentru a explica tehnicile şi practicile de relaţii publice în diferite medii de reglementare, politice şi culturale. Mergând dincolo de perspectiva occidentală, democratică şi corporatistă, ei analizează critic diversitatea globală a practicilor de relaţii publice, oferindu-ne exemple din ţări din întreaga lume. Aşadar se poate citi despre multiple campanii Coca-Cola în lume şi în special în India şi Turcia, despre lansarea New Coke, strategia KFC, sau despre campaniile de cultivare a imaginii ale unor ţări precum Coreea de Sud şi Elveţia, urmate de exemple din Rusia, Asia şi Insulele Galápagos. De asemenea este expusă, pe larg, campania de eradicare a variolei desfăşurată de Organizaţia Mondială a Sănătăţii.
Imaginea sau brandul de ţară sunt concepte din ce în ce mai prezente în dezbaterea publică din România. Images of Nations and International Public Relations, cea de a doua carte ce va fi tradusă în cadrul colecţiei, subliniază tocmai importanţa imaginii de ţară în relaţiile internaţionale, prezentând numeroase studii de caz despre încercări de a schimba această imagine. Relaţiile publice desfăşurate de diverse naţiuni pot ajuta la înlăturarea unor prejudecăţi internaţionale, dar sunt, totodată, şi cel mai dificil tip de activitate de PR.
Michael Kunczik – autorul acestei cărţi de referinţă – enumeră campaniile de imagine ale unor ţări precum Germania, SUA, Marea Britanie, Rusia, Africa de Sud, India, etc. şi revelează soluţiile pe care acestea le-au găsit pentru a-şi promova o imagine pozitivă după cel de-al Doilea Război Mondial sau după Războiul Rece. Printre multe alte lucruri interesante, el enunţă şi un mare adevăr: “De multe ori este imposibil să faci diferenţa între imaginea unui stat-naţiune şi imaginea unei mari companii multinaţionale precum Krupp, Ford sau Coca-Cola”.
Într-o a treia carte care e în lucru – International and Intercultural Public Relations. A campaign case approach – autorii Michael G. Parkinson si Daradirek Ekachai includ 19 studii de caz din care spicuim: campania Avon împotriva cancerului la sân în Filipine, programul guvernului finlandez pentru îmbunătăţirea relaţiilor comerciale cu Rusia, campania Nike după acuzaţiile de exploatare a forţei de muncă în ţări din Lumea a Treia, preluarea Daewoo de către General Motors, campania Aljazeera în încercarea de a depăşi percepţia de post naţionalist şi apropiat teroriştilor, ca şi campania Burson–Marsteller de conştientizare a depresiei în Thailanda. Autorii şi-au propus să prezinte atât programe care au avut succes, cât şi programe care au eşuat în ţări din diverse colţuri ale lumii, explicând şi care au fost factorii care au determinat acest rezultat. Lucrarea descrie pe de o parte campanii derulate de mari corporaţii şi pe de alta campanii sociale desfăşurate de instituţii publice, dedicând totodată capitole consistente şi campaniilor mai multor guverne în vederea îmbunătăţirii imaginii de ţară.
, pe care am plăcerea să îl coordonez împreună cu Alina Dolea şi care se adresează în egală măsură mediului academic, celui instituţional, celui diplomatic, dar şi celui de afaceri. Savuraţi aceste cărţi şi folosiţi din plin învăţămintele lor! Lectură plăcută! Nu uitaţi: Comunicăm, deci existăm!

               autor: Simona MICULESCU
                sursa: www.geb.ro
Memorat
Pagini: [1]
  Trimite acest subiect  |  Imprimă  
 
Schimbă forumul: